PPC na Facebooku
PPC reklama na Facebooku patří spolu s PPC reklamou ve vyhledávačích mezi nejefektivnější druhy reklamy na internetu. Na Facebooku lze cíleně oslovit 3,5 milióny Čechů.
Hlavní výhody propagace na Facebooku:
- Reklama na Facebooku je poměrně levná: I masivní cílení na českou komunitu na Facebooku se bude cena pohybovat v řádu tisíců korun za den.
- Cílit lze dle demografických kritérií či zájmů. Billboard propagující dámské kožichy uvidí přes 70 % lidí, které vůbec nezajímá. Inzerát na Facebooku uvidí jen cílová skupina, kterou si inzerent vybere.
- Inzerce se zobrazí ve velmi krátké době velké mase lidí. Inzeráty jsou schvalovány v řádu hodin, ihned poté je vaše kampaň aktivní.
- Propagovat můžete nejen váš web, ale i Stránky na Facebooku, Událost či jakoukoliv jinou aplikaci (kvíz, hru, soutěž…).
- Rozpočet a přesnou cenu za zobrazení či za proklik můžete kdykoliv měnit.
- Chcete inzerovat zboží, které ostatní PPC programy (Sklik, AdWords) odmítají? Například alkohol, erotické pomůcky a další. Na Facebooku to není problém, jen musíte cílit na lidi starší 21 let.
Nejběžnější formou propagace na Facebooku jsou PPC reklamy ve formě krátkých inzerátů (viz obrázek dole). Zobrazují se v pravé části stránek Facebooku. Do inzerátu můžete vložit i obrázek o velikosti 110 x 80 pixelů, který jasně popíše váš produkt či službu. Na Facebooku jsou nejvíce zastoupení lidé ve věku 18-35 let. Máte-li trendy produkt pro mladé, Facebook je pro vaši propagaci ideální volba.
Míra prokliku se dle zkušeností pohybuje od 0,01 do 0,27%. Cena za proklik se pohybuje mezi 1,40 – 7,70 Kč v závislosti na cílové skupině. Cena za zobrazení se v závislosti na cílové skupině skoro nemění, oproti tomu cena za proklik se liší velmi výrazně. Proto je lepší u inzerátů s vysokou mírou prokliku nebo drahou cílovou skupinou platit spíše za zobrazení.
Co vám nabízíme?
Reklama na Facebooku se liší od reklamy v jiných médiích. Připravíme vám reklamní kampaň na Facebooku, která bude úspěšná.
- Vytvoříme vám kompletní reklamní kampaň na Facebooku, včetně strategie a cílení.
- Navrhneme inzeráty tak, aby byly pro uživatele Facebooku atraktivní. Napíšeme pro vás texty a připravíme obrázky.
- Výkon reklamy budeme v dohodnutých intervalech sledovat a optimalizovat tak, aby dosáhla nejvyšších výkonů. Budeme provádět A/B testování pro maximálně efektivní výkon kampaně.
- Stlačíme cenu co nejníže.
- Za domluvené časové období vám zašleme kompletní report kampaně o plnění předem stanovených cílů a o socio-demografických aspektech vašich návštěvníků.
- Budeme Vám kdykoliv k dispozici na případné konzultace.
Cena: viz. PPC kampaně
V následující tabulce jsou shrnuty nejdůležitější rozdíly mezi PPC na Facebooku a v systému AdWords.
AdWords | ||
Formát reklamy | Nadpis 35 znaků, textová reklama, text do 70 znaků, viditelná URL | Text kombinovaný z obrázkem, nadpis 35 znaků, text 135 znaků, není vidět URL, možná interaktivita |
Cílení | Cílení vyhledávání, obsahová síť, technická zařízení, geografické a demografické (pouze věk a pohlaví) | Velmi přesné demografické cílení |
Správa | Jiné rozhraní, offline editor, jednodušší správa větších účtů, možnost výběru měny | Pouze online, jen USD |
Výkon | Vyšší CTR – lepší pro výkonovou reklamu |
Díky obrázku vhodnější pro imageovou reklamu |