PPC na Facebooku

 

PPC reklama na Facebooku patří spolu s PPC reklamou ve vyhledávačích mezi nejefektivnější druhy reklamy na internetu. Na Facebooku lze cíleně oslovit  3,5 milióny Čechů.

 

Hlavní výhody propagace na Facebooku:

  • Reklama na Facebooku je poměrně levná: I masivní cílení na českou komunitu na Facebooku se bude cena pohybovat v řádu tisíců korun za den.
  • Cílit lze dle demografických kritérií či zájmů. Billboard propagující dámské kožichy uvidí přes 70 % lidí, které vůbec nezajímá. Inzerát na Facebooku uvidí jen cílová skupina, kterou si inzerent vybere.
  • Inzerce se zobrazí ve velmi krátké době velké mase lidí. Inzeráty jsou schvalovány v řádu hodin, ihned poté je vaše kampaň aktivní.
  • Propagovat můžete nejen váš web, ale i Stránky na Facebooku, Událost či jakoukoliv jinou aplikaci (kvíz, hru, soutěž…).
  • Rozpočet a přesnou cenu za zobrazení či za proklik můžete kdykoliv měnit.
  • Chcete inzerovat zboží, které ostatní PPC programy (Sklik, AdWords) odmítají? Například alkohol, erotické pomůcky a další. Na Facebooku to není problém, jen musíte cílit na lidi starší 21 let.

 

Nejběžnější formou propagace na Facebooku jsou PPC reklamy ve formě krátkých inzerátů (viz obrázek dole). Zobrazují se v pravé části stránek Facebooku. Do inzerátu můžete vložit i obrázek o velikosti 110 x 80 pixelů, který jasně popíše váš produkt či službu. Na Facebooku jsou nejvíce zastoupení lidé ve věku 18-35 let. Máte-li trendy produkt pro mladé, Facebook je pro vaši propagaci ideální volba.

 

Míra prokliku se dle zkušeností pohybuje od 0,01 do 0,27%. Cena za proklik se pohybuje mezi 1,40 – 7,70 Kč v závislosti na cílové skupině. Cena za zobrazení se v závislosti na cílové skupině skoro nemění, oproti tomu cena za proklik se liší velmi výrazně. Proto je lepší u inzerátů s vysokou mírou prokliku nebo drahou cílovou skupinou platit spíše za zobrazení.

 

 

Co vám nabízíme?

Reklama na Facebooku se liší od reklamy v jiných médiích. Připravíme vám reklamní kampaň na Facebooku, která bude úspěšná.

  • Vytvoříme vám kompletní reklamní kampaň na Facebooku, včetně strategie a cílení.
  • Navrhneme inzeráty tak, aby byly pro uživatele Facebooku atraktivní. Napíšeme pro vás texty a připravíme obrázky.
  • Výkon reklamy budeme v dohodnutých intervalech sledovat a optimalizovat tak, aby dosáhla nejvyšších výkonů. Budeme provádět A/B testování pro maximálně efektivní výkon kampaně.
  • Stlačíme cenu co nejníže.
  • Za domluvené časové období vám zašleme kompletní report kampaně o plnění předem stanovených cílů a o socio-demografických aspektech vašich návštěvníků.
  • Budeme Vám kdykoliv k dispozici na případné konzultace. 

 

 Cena: viz. PPC kampaně

 

 

 

          

 

 

 

V následující tabulce jsou shrnuty nejdůležitější rozdíly mezi PPC na Facebooku a v systému AdWords.

 

  AdWords Facebook
Formát reklamy Nadpis 35 znaků, textová reklama, text do 70 znaků, viditelná URL Text kombinovaný z obrázkem, nadpis 35 znaků, text 135 znaků, není vidět URL, možná interaktivita
Cílení Cílení vyhledávání, obsahová síť, technická zařízení, geografické a demografické (pouze věk a pohlaví) Velmi přesné demografické cílení
Správa Jiné rozhraní, offline editor, jednodušší správa větších účtů, možnost výběru měny Pouze online, jen USD
Výkon Vyšší CTR – lepší pro výkonovou reklamu Díky obrázku vhodnější pro imageovou reklamu